RESPONSABILITAT SOCIAL CORPORATIVA

És una forma de dirigir les empreses que es basa en la gestió de l’impacte que la seva activitat genera en els clients, empleats, comunitats locals, societat en general i en el mediambient a través de portar a terme accions positives que demostrin un compromís amb polítiques de millora d’aquests aspectes o grups d’interès.

Es regeix per 5 principis bàsics:

  1. Inclou el compliment de la legislació nacional i internacional vigent;
  2. És de caràcter global perquè afecta a totes les àrees de negoci de l’empresa i a totes les àrees geogràfiques on desenvolupi la seva activitat;
  3. Comporta compromisos ètics que es converteixen en obligació;
  4. És un esforç per aconseguir que la seva activitat generi impactes positius en l’àmbit social, mediambiental i econòmic;
  5. S’orienta a la satisfacció de les expectatives i necessitats dels grups d’interès.

 

La RSC de cada empresa és diferent perquè la política social corporativa ha d’adoptar-se en funció de la idiosincràsia de cadascuna.

Les accions que materialitzen aquesta responsabilitat social poden de ser diverses i sempre adaptades al tipus i tamany de les empreses.

Es poden portar a terme accions relacionades amb el benestar social d’empleats o de col.lectius necessitats de protecció; mesures relatives al mediambient o a la salut pública. Per exemple:

  • es poden adoptar mesures tendents a minorar l’impacte sonor que l’activitat pot tenir a l’entorn.
  • adoptar mesures d’estalvi energètic o instal·lació de plaques solars.
  • Política de reciclatge de residus i reutilització de determinats productes.
  • Programes de donacions o col·laboracions amb Bancs d’aliments, ONGS, menjadors socials, Contribució a beques per estudiants o programes de formació…

Des d’ÊTICA ajudem a les empreses que volen ser responsables socialment a implantar, de forma planificada i raonable, actuacions tendents a visualitzar el seu compromís amb la societat i amb el món en que vivim.